Strona internetowa to wizytówka firmy, a jej posiadanie przynosi wiele korzyści. Coraz więcej firm decyduje się na założenie profesjonalnej witryny, która pozwoli im wybić się wśród konkurencji. W tym wpisie zastanowimy się dlaczego warto posiadać profesjonalną stronę i jak wpływa ona na sprzedaż.

Skuteczna forma reklamy

Profesjonalna strona www pełni funkcję wirtualnego biura oraz stanowi formę skutecznej reklamy firmy. Rozwiązanie to pozwala udostępnić klientom ogrom informacji, których wyszukują. Nawet reklama w prasie, radio lub ulotki reklamowe nie są w stanie dorównać ofercie, którą można przedstawić w witrynie internetowej, ponieważ posiadają one zbyt małą ilość miejsca na tekst oraz ograniczony czas emisji. Za pomocą takich rozwiązań można przedstawić klientom zaledwie ułamek oferty. Dostęp do internetu posiada natomiast większość osób, dzięki czemu możliwości dotarcia z ofertą do klientów są nieograniczone.

Wiarygodność firmy

W obecnych czasach niemalże w każdej branży istnieje duża konkurencja. To powoduje, że firmy stosują coraz nowsze rozwiązania, które pozwalają dotrzeć do klientów oraz pozyskać ich zaufanie będące jednym z czynników sprzedaży. Obecnie strona internetowa firmy jest niemalże obowiązkowym elementem wpływającym na wizerunek. Zanim internauci dokonają zakupu, najpierw wyszukują opinii o sklepie, firmie lub osobie w Google. Porządna strona www podnosi wiarygodność marki oraz pozytywnie wpływa na jej wizerunek. Nawet obecność w Social Media nie jest w stanie jej zastąpić. Do najczęściej wyszukiwanych informacji na temat firmy należą: oferta produktów lub usług, dane kontaktowe, zdjęcia realizacji oraz opinie. Warto umieścić takie dane w widocznym miejscu.

Globalny zasięg

Dzięki posiadaniu strony internetowej mała firma ma takie same szanse zaistnieć w sieci, co olbrzymia korporacja. Ta sama zasada dotyczy zarówno prowadzenia biznesu online, jak i fizycznego w danej lokalizacji. Zasięg witryny internetowej jest nieograniczony, dlatego wiele firm oferując produkty w różnych krajach, adekwatnie tworzy strony przetłumaczone na odpowiednie języki. W dobie coraz nowszych technologii ponad 98% internautów używa wyszukiwarki Google do wyszukania potrzebnych informacji na temat produktów, usług czy firm.

Szybki kontakt

Dobrze zaprojektowana strona internetowa zawiera ofertę, a także kilka opcji kontaktu. To wpływa na wiarygodność firmy oraz zapewnia klientom profesjonalną obsługę. Poza numerami telefonów i adresami e-mail do odpowiednich działów, witryna może posiadać także formularz kontaktowy czy live chat. Coraz popularniejszym elementem staje się także mapka dojazdu, dzięki której klienci mogą z łatwością wyznaczyć trasę na ekranie urządzenia, z którego korzystają. To wpływa na jakość obsługi oraz wizerunek firmy.

Niski koszt pozyskania Klienta

Strona internetowa to wirtualne biuro, które pracuje na firmę 24h/dobę przez 7 dni w tygodniu. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy w prasie lub internecie, wyświetla się non stop, co wpływa na zyski firmy bez konieczności ponoszenia ciągłych wydatków na jej utrzymanie. Koszt przeliczenia pozyskania klienta w porównaniu z wieloma formami promocji jest znacznie niższy. Dzięki odpowiedniej optymalizacji, witryna internetowa może pozyskiwać klientów przez całą dobę. Raz wykonany projekt graficzny zgodny z wizerunkiem firmy to jednorazowy koszt, który może przynosić korzyści przez wiele lat działalności firmy na rynku.

Automatyzacja obsługi klienta

Obsługa klienta pełni kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy oraz jest czasochłonna. Natomiast część tego procesu można zautomatyzować za pomocą strony internetowej. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania warto umieścić w zakładce FAQ. Natomiast zamówienia mogą być realizowane automatycznie za pomocą formularza lub e-koszyka. Poza tym istnieje szereg możliwości, które oferuje witryna internetowa, np. automatyczny proces rejestracji wizyt, pobranie dokumentów z serwera czy zgłoszenia reklamacji. Taką automatyzację można wprowadzić za pomocą systemu webowego, co przełoży się na oszczędność czasu oraz większe zyski firmy.

W obecnych czasach profesjonalną stronę internetową posiada każda firma, która nie chce utonąć w morzu konkurencji. Odpowiednio zoptymalizowana witryna pozwala łatwo dotrzeć do grona klientów oraz posiada nieograniczone zasięgi.